UH-1H
Pod vojenským označením UH-1 se skývají tři modely:
Bell Model 204 (verze UH-1A, B, C, E, F, L, M a HH-1K)
Bell Model 205 (verze UH-1D, H, V, HH-1H a EH-1H)
Bell Model 212 (verze UH-1N)
![]() |
UH-1C Základní technické údaje: Průměr nos.rotoru............13,4 m Motor.........................T53-L-11 |
UH-1B Motor T53-L-5 o výkonu 715 kW,
pozdější série mají motor T53-L-11 (820 kW). Nákladní kabina pro sedm osob,
tři zraněné nebo 1350 kg nákladu. Verze B byla ve Vietnamu používána také
jako gunship. Gunshipy UH-1B nosily různé kombinace výzbroje např: granátomet
ráže 40 mm a rakety ráže 70 mm.
UH-1C Motor T53-L-11, oproti UH-1B má širší rotorové
listy a změněnou hlavu nosného rotoru. "Huey model Charlie" vznikl jako gunship,
tento gunship je známý také jako "Huey Hog" nebo "gunship model Charlie".
UH-1C #66-15045, 174.AHC, Duc Pho, 1970
UH-1E Verze vycházela z UH-1C a byla určena pro USMC.
V kabině bylo místo pro osm osob. Vrtulníky se používaly k přepravě i k palebné
podpoře. Dodávka strojů začala v roce 1964, skončila po roce a bylo vyrobeno 192
kusů.
UH-1F Verze pro USAF určená k dopravě raket mezi
základnami. Konstrukce vycházela z verze UH-1B, měla však motor T58-GE-3 o
výkonu 950 kW redukovaným na 820 kW. Ve Vietnamu je používala jediná
jednotka, 20.SOS/14.SOW "Green Hornets". Někdy bývá označován jako UH-1P nebo
UH-1F/P.
![]() |
UH-1H Základní technické údaje: Průměr nos.rotoru............14,6 m Motor.........................T53-L-13 |
UH-1D Model 205 se od modelu 204 lišil především delším
trupem a větší kabinou. Do UH-1D se montoval motor T53-L-11 o výkonu 820 kW.
Kabina pro 12 až 14 osob, šest raněných, nebo 1800 kg nákladu. Verze D se také
používala jako gunship.
UH-1H Motor T53-L-13 o výkonu 1044 kW. Americké
armádě dodáván od roku 1967. Na verzi UH-1H byly přestavovány i UH-1D.